Apply Now

Thank you for considering a career at the Technion – Israel Institute of Technology

    Upload Profile Image Upload your CV
    Thank You!

    Your request has been accepted and our representative will contact you as soon as possible

    לימודים והנחייה

    מנחה אחראי/ת הם אשר מלווים ומדריכים את הסטודנט/ית במהלך השתלמותם, ומהווים את החוליה המקשרת ביניהם לבין הוועדה היחידתית ובית-הספר, במכלול הנושאים הקשורים להשתלמות. בהנחייתם הישירה מבצעים הסטודנט/ית את המחקר ועל המנחה מוטלת האחריות לדאוג לביצוע המחקר ולאספקת האמצעים לביצועו.

    כל מידע שהמנחה מעביר לסטודנט/ית יעלה בקנה אחד עם תקנות ביה"ס ונהליו.

    בכל מקרה של סתירה במידע, יהיו בתוקף תקנות ביה"ס ונהליו, כפי שהם מפורסמים באתר זה.

    על המנחה להתייחס לכל בקשות הסטודנט/ית ולהעביר את המלצתם לוועדה היחידתית לאחר שבדקו את מצבם האקדמי בגיליון הציונים.

    המנחה האחראי/ת מפקחים על מכלול לימודיו של הסטודנט/ית, ביניהם גם מלגות ושלבי סיום.

    אופי המחקר בנתיבי לימוד עם תזה

    מחקר

    תכלית המחקר למגיסטר היא אימון הסטודנט/ית בשיטות מחקר, כולל סקר ביקורתי, ביצוע מחקר בהיקף מצומצם והגשת חיבור. המחקר יהיה עיוני או ניסויי, בסיסי או שימושי, תוך הדגשת הגישה המדעית האנליטית.
    מספר הנקודות הנועד למחקר הוא 20.

    פרויקט

    תכלית הפרויקט היא אימון הסטודנט.ית בשיטות תכן הנדסי, כולל סקר ביקורתי, ביצוע פרויקט והגשת חיבור, תוך הדגשת הגישה ההנדסית השימושית. הפרויקט יהיה פרויקט הנדסי מקיף המוקדש לתכן הנדסי, לניתוח עיוני או הנדסי ביקורתי, לניסוי מעבדה או שדה, סקר ביקורתי של שיטות או ידע קיימים אשר יש בו משום קידום ההבנה, עדכון הידיעות וכדומה.
    מספר הנקודות הנועד לפרויקט הוא 20.

    עבודת גמר

    תכלית עבודת הגמר היא גיבוש הידע שרכש הסטודנט/ית על-ידי יישום ידע עיוני לפתרון בעיה מעשית, ניתוח מפורט של בעיה מחקרית ודרכי פתרונה, כולל סקר ביקורתי, או על ידי פתרון בעיה מחקרית מוגבלת, כגון: ביצוע ודיווח מפורט על ניסוי מורכב במסגרת מחקר קבוצתי. עבודת הגמר תהיה עיונית, חישובית או ניסויית.
    מספר הנקודות הנועד לעבודת גמר הוא 12.

    בנסיבות מוצדקות, בהמלצת הוועדה ובאישור בית-הספר, ניתן לשנות את נתיב לימודיו של הסטודנט/ית.

    אופי המחקר

    המחקר יהיה מקורי, עיוני או ניסויי, בסיסי או שימושי, תוך הדגשת הגישה המדעית והאנליטית, בהנחיה מצומצמת בהרבה מאשר במחקר למגיסטר. על המועמד/ת להוכיח את כשירותם למחקר, ואת יכולתם לבצע מחקר מקורי בעל ערך. כמו כן עליהם להוכיח שהם ניחנים בסגולות היוזמה, הדמיון, ההתעמקות, כושר השיפוט וההתמדה הנדרשים מחוקרים עצמאיים. המחקר יחשב לבעל ערך אם הוא ברמה המאפשרת את פרסומו בכתב עת מדעי בעל מוניטין בינלאומי ואם הוא מקדם במידה ניכרת את הידע וההבנה בתחום במחקר.

    הרישום למקצועות הלימוד מתבצע לפני תחילת הסמסטר על גבי טופס הצעת תוכנית לימודים. על המנחה להתוות את תוכנית הלימודים של הסטודנט/ית בהתאם לדרישות הקבלה (השלמות), אופי המחקר ודרישות המלגה (אם יש), בכפוף לכללים הבאים:

    • ממוצע אקדמי תקין של סטודנט/ית בבית-הספר לתארים מתקדמים ע"ש ג'ייקובס הוא 75. סטודנט/ית שמצבם אקדמי אינו תקין לא יוכלו להגיש נושא מחקר או לקבל חופשת לימודים
    • ציון עובר במקצוע הנלמד לקראת תואר מתקדם: 65
    • במקצועות הסמכה ובמקצועות משותפים הסמכה/מתקדמים ניתן לתקן כישלון או להיבחן לצורך שיפור ציון במועד ב'
    • כישלון במקצועות מתקדמים מחייב הרשמה מחדש למקצוע לשם תיקון הכישלון. לא ניתן להשאיר ציון נכשל בגיליון הציונים של סטודנט/ית
    • ניתן להגדיר מראש מקצועות השלמה/מעבר למעמד מן המניין, שלא יחושבו בממוצע הכללי

    המועד להגשת נושא מחקר:

    בהיעדר דרישה מהיחידה האקדמית עד מחצית ממשך ההשתלמות.

    משתלם/ת המבקשים לקבל מלגה/המקבלים מלגה חייבים להגיש נושא מחקר בהתאם לנהלים החלים על המלגאים כמפורט באתר בסעיף "מלגות".

    התנאים להגשת נושא מחקר:

    • עמידה בדרישות השלמה (רק סטודנט/ית מן המניין רשאים להגיש נושא מחקר)
    • ממצוע ציונים תקין (לפחות 75)
    • השלמת הדרישה ל"אתיקה של המחקר"

    בסוף כל סמסטר על המנחה להעריך את התקדמותם של הסטודנט/ית במחקר. על הציון לשקף נאמנה את מידת ההשקעה, ההתקדמות וההישגים של הסטודנט/ית, כולל בשלב כתיבת החיבור.
    הציון מהווה פרמטר חשוב בהערכת מצבם האקדמי של הסטודנט/ית.
    עיכוב בהגשת הציון במועד עלול לפגוע בסטודנט/ית (עצירת מלגה, דיון בוועדה).
    לאחר מתן הציון – אין לשנותו.

    סולם ציונים וקריטריונים מומלצים למתן ציוני התקדמות במחקר וההשלכות על הסטודנט/ית

     

    מינוי ועדת בוחנים

    לפני הגשת התיאור התמציתי לבית-הספר יש להגיש לאישור דיקן בית-הספר לתארים מתקדמים ע"ש ג'ייקובס הצעה לוועדת בוחנים המורכבת מחמישה חברים לפחות, כלהלן:

    • המנחה
    • המנחה השותף, אם מונה
    • ארבעה בוחנים נוספים לפחות מבין הסגל הבכיר בדרגת פרופסור משנה ומעלה, או דרגה שקולה בסגל המחקרי, או מומחים אחרים בשטח המחקר בעלי רמה נאותה.
      ייתכן שהמנחה יתבקשו להציג מסמך קורות חיים מעודכן של הבוחן המוצע.

      • לפחות אחד מהם יהיה בדרגת המנחה או בכיר ממנו.
      • לפחות אחד מהבוחנים (בוחן חוץ) לא יהיה שייך לאותה יחידה.
    • יושב-ראש הוועדה ימונה מקרב חברי ועדת הבוחנים על-ידי יו"ר הוועדה לתארים מתקדמים

    ההצעה לוועדת הבוחנים תוגש באמצעות טופס להצעת בוחנים לבחינת מועמדות.
    אישור הוועדה על-ידי דיקן בית הספר לתארים מתקדמים ע"ש ג'ייקובס יישלח בצירוף טופס למילוי דו"ח הבחינה. הפקולטה תשלח מינויים לבוחנים ותדאג לתיאום מועד הבחינה והזמנת הבוחנים.

    התיאור התמציתי (פרה-דוקטורט)

    התיאור התמציתי של הצעת המחקר ישמש כבסיס לבחינת המועמדות ויוגש לוועדה באמצעות המנחה, תוך 11 חודשים מתחילת ההשתלמות (תוך 18 חודשים לסטודנט במסלול המיוחד).
    אם התיאור התמציתי לא יוגש במועד, ללא אישור מראש, ייחשב כאילו נכשלו הסטודנט/ית בבחינת המועמדות.

    הנחיות בית-הספר להגשת התיאור התמציתי:

    • שם הנושא יופיע בעברית ובאנגלית
    • היקף ההצעה היא כ-25 עמודים
    • תוכן ההצעה:
      • סקירה של רקע המחקר (לרבות סקר ספרותי)
      • מטרות המחקר
    מנחה יורשו להנחות 8 משתלמים/ות. בהמלצה של הוועדה היחידתית לתארים מתקדמים, רשאי דיקן ביה"ס לתארים מתקדמים ע"ש ג'ייקובס לאשר חריגה ממספר זה. בכל מקרה כזה, תלווה ההמלצה בהצהרה של המנחה (לאישור הוועדה) כי כמות המונחים לא תהווה נימוק לדחיית מועדים כגון, משך השתלמות, הגשת תיאור תמציתי וכדו'.

    דיקן ביה"ס לתארים מתקדמים ע"ש ג'ייקובס יודיע למנחה ולוועדה על האישור לחריגה עם ההתניות לעיל, והאישור יצורף לתיקי המשתלמים/ות לצורך מעקב.

    מנחה שותף/ה תורמים למחקר של הסטודנט/ית בנושאים שאין המנחה האחראי/ת מומחים בהם. ניתן למנות מנחה שותף/ה בעת הגשת נושא המחקר או בשלב מאוחר יותר. בכל מקרה יש לפרט את חלקם בהנחיה ואת תרומתם למחקר. אם המנחה השותף/ה אינם חברי סגל בטכניון, יש לצרף מסמך קורות חיים.
    למנחה השותף/ה אין חובת פיקוח על מסלול הלימודים של הסטודנט/ית ואינם נדרשים לדווח לבית-הספר לתארים מתקדמים ע"ש ג'ייקובס על הסטודנט/ית. בהיעדר המנחה האחראי/ת, ימלאו המנחה השותף/ה את מקומם בכל הקשור לפיקוח על השתלמות הסטודנט/ית בטכניון.

    יועץ/ת מחקר – תפקידם לייעץ לסטודנט/ית במחקר. תרומתם פחותה מזו של מנחה שותף/ה והם משמשים יותר כיועץ/ת לשיטות עבודה.
    יכולים לשמש כיועץ/ת מחקר: עובד/ת במעבדה של המנחה האחראי/ת או מומחים מקצועיים בתחום המחקר או בשיטות העבודה המשמשות במחקר, המסייעים לסטודנט/ית להתגבר על מכשולים מחקריים.
    יועץ/ת מחקר לא חייבים להשתתף כבוחנים בבחינת המועמדות או בבחינת הגמר.

    • מנחה המתכוונים לצאת לשבתון/חל"ת יודיעו על כך ללשכת הסגל האקדמי.
    • לשכת הסגל מודיעה למדור לומדים על מועד היציאה.
    • טפסי החלפת הנחייה יישלחו ליחידה, המתבקשת למנות מנחה מחליף/ה לכל אחד מהמונחים.
    • במדור לומדים מבצעים החלפת ההנחיה ושחרור השבתון.
    • אם המנחה מבקש/ת מראש, יוחזרו המונחים שלהם אוטומטית להנחייתם עם שובם.
    • המנחה המחליף/ה משמשים כמנחה אחראי/ת לכל דבר עבור המונחה.
    • מנחה היוצא/ת לשבתון בארץ ומעוניינים להמשיך בהנחיה, יתחייבו לעמוד לרשות הסטודנט/ית על כל המשתמע מכך.
    • מומלץ לא לקבל סטודנט/ית חדשים לפני יציאה לשבתון, בעיקר דוקטורנט/ית לפני בחינת מועמדות.

    התפטר/ה מנחה או נמנע מהם למלא את תפקידם מחמת מחלה, היעדרות, שבתון או סיבה אחרת, ימנה הדיקן מנחה אחר/ת בהמלצת הוועדה.
    כאשר ממשיכים הסטודנט/ית באותו נושא מחקר, תידרש לכך הסכמת המנחה הקודם/ת.
    אם לא יימצאו מנחה לסטודנט/ית, יהיהעליהם לצאת לחופשה שלא תעלה על שני סמסטרים.
    אם לא ימצאו הסטודנט/ית מנחה בתקופה זו, יופסקו לימודיהם.

    • זכויות על הידע שפותח במסגרת המחקר יהיו של הטכניון, אלא אם סוכם מראש אחרת, בתיאום בין בית-הספר, המנחה והמונחה. כל פרסום הנובע ממחקר/פרויקט/עבודת גמר טעון הסכמת המנחה והמשתלם/ת (תקנות 29.12, ו- 37.12).
    • תוצאות המחקרים בטכניון מוגנות על-ידי תקנות קניין רוחני. בכל שאלה הנוגעת לקניין רוחני יש לפנות אל עו"ד רפאל בן-חיים, היועץ המשפטי למוסד הטכניון למחקר ופיתוח, בטלפון: 073-3781789.
    • פרטים נוספים בנושא תקנות קניין רוחני ניתן לקבל ביחידה העסקית, טל. 04-8294851.

    טפסים
    טופס להצעת בוחנים לבחינת מועמדות
    Guiding Video To
    The Aplication Process