
1) מחקר: מילוי הדרישות מתקיים על-ידי לימוד מקצועות, ביצוע מחקר, הגשת חיבור על המחקר וקבלתו על ידי הבוחנים בבחינת-הגמר. תכלית המחקר למגיסטר היא אימון הסטודנט/ית בשיטות מחקר, כולל סקר ביקורתי, ביצוע מחקר בהיקף מצומצם והגשת חיבור. המחקר יהיה עיוני או ניסויי, בסיסי או שימושי, תוך הדגשת הגישה המדעית האנליטית. מספר הנקודות הנועד למחקר הוא 20 .
2) פרויקט: ביחידות הנדסיות או ביחידות אחרות שהוסמכו לכך: מילוי הדרישות מתקיים על-ידי לימוד מקצועות, ביצוע פרויקט הנדסי מקיף, הגשת חיבור על הפרויקט וקבלתו על ידי הבוחנים בבחינת-הגמר. תכלית הפרויקט היא אימון הסטודנט/ית בשיטות תכן הנדסי, כולל סקר ביקורתי, ביצוע פרויקט והגשת חיבור, תוך הדגשת הגישה ההנדסית השימושית. הפרויקט יהיה פרויקט הנדסי מקיף המוקדש לתכן הנדסי, לניתוח עיוני או הנדסי ביקורתי, לניסוי מעבדה או שדה, סקר ביקורתי של שיטות או ידע קיימים אשר יש בו משום קידום ההבנה, עדכון הידיעות וכדומה. מספר הנקודות הנועד לפרויקט הוא 20.
3) עבודת גמר: ביחידות שבהן קיים נתיב עבודת-גמר: מילוי הדרישות מתקיים על-ידי על ידי לימוד מקצועות, ביצוע עבודת-גמר, הגשת עבודת-הגמר וקבלתה על ידי הבוחנים בבחינת-הגמר. תכלית עבודת הגמר היא גיבוש הידע שרכשו הסטודנט/ית על-ידי יישום ידע עיוני לפתרון בעיה מעשית, ניתוח מפורט של בעיה מחקרית ודרכי פתרונה, כולל סקר ביקורתי, או על ידי פתרון בעיה מחקרית מוגבלת, כגון: ביצוע ודיווח מפורט על ניסוי מורכב במסגרת מחקר קבוצתי. עבודת הגמר תהיה עיונית, חישובית או ניסויית. מספר הנקודות הנועד לעבודת גמר הוא 12.
מילוי הדרישות מתקיים על-ידי לימוד מקצועות בלבד, ובתנאי שתוכנית הלימודים תכלול מקצועות פרויקט ו/או סמינריון.